maatwerk

Al onze trajecten zijn maatwerk. Hieronder enkele voorbeelden. Door met de muis op de titels te klikken krijgt u meer informatie.

servicetechnicus en klant

Servicetechnici hebben veelvoudig contact met klanten. De servicetechnicus, man of vrouw, heeft een gedegen technische opleiding gehad. Maar de menselijke kant, omgaan met de klant, speelt een even grote rol voor een positief resultaat.

IT-ers en de interne klant

IT-afdelingen zijn doorgaans gespecialiseerde afdelingen met een hoog kennisniveau. Cultuur binnen een IT-afdeling is vaak anders dan die van de interne klanten, terwijl er wel veel communicatie plaats vindt tussen beide.

ontwikkelaar en klant

Bij ontwikkeling en uitvoering van technische projecten is een intensieve informatie-uitwisseling nodig tussen uw technische staf en die van uw klant. Er zijn niet alleen duidelijke interne afspraken nodig over verantwoordelijkheden, bevoegdheden en rapportage, maar ook dient het uw technische staf niet te ontbreken aan de juiste communicatieve vaardigheden en mind setting.

intern communiceren voor machineoperators

Om productie rendabel te houden wordt er meer geautomatiseerd. Productiemedewerkers hebben daardoor meer gecompliceerde functies. Rapporteren, uitvalsanalyse, bijstellen, doorspreken planning, regelen onderhoud, etc... Er wordt niet alleen technisch meer gevraagd, maar ook wat betreft houding en communicatie.

intern communiceren voor technici

Technici communiceren intern over allerhande zaken, zoals specificaties, levertijden, werkverdeling, planning en voortgangscontrole, etc... Ze hebben veel contact met mensen die niet de technisch taal spreken. Daarbij hebben ze handvatten nodig om op een efficiŽnte en prettige manier afdelingsoverschrijdend te communiceren.

commerciŽle vaardigheden in de techniek

De combinatie van Technicus en Commercie vormt een interessante baan. Om beslagen ten ijs te komen is -naast gedegen technische achtergrond- scholing in commerciŽle vaardigheden nodig. Maar wel met oog voor de technicus. Bedoeld voor technici die de verkoop ingaan of er veel mee te maken hebben. Ook geschikt als opfriscursus.

het commerciŽle team

Enkele goede eigenschappen voor commerciŽle krachten zijn: initiatief, gezonde dosis eigenwijsheid en pioniersgeest. Ze gaan -waar nodig- alleen hun gang. Dat heeft invloed op het samenwerken in het commerciŽle team en communicatie naar de rest van het bedrijf. Door goed samenwerken, interne communicatie en teamvorming is veel te bereiken is. Voor bedrijven die oog hebben voor het belang van zowel de formele als ook de informele organisatie.

communicatie in de medisch instrumentele dienst

De Medisch Instrumentele Dienst heeft veel contact met mensen in de zorginstelling, meestal een ziekenhuis. Praten ze de ene keer met specialisten of het verplegend personeel, het volgende moment hebben ze te maken met technische informatie van leveranciers, met de managers of P&Oīers over planning en werkdruk, technische opleiding, etc.

het kwaliteitsteam

In kwaliteitsteams wordt projectmatig gewerkt aan de kwaliteit van het geleverde werk. Bijvoorbeeld rondom een productiemachine, productieproces, een technisch ontwerp of een technisch commerciŽle inspanning. Om daar met elkaar met kwaliteitsogen naar te kijken vergt vaardigheden op het gebied van kwaliteitsanalyse ťn op het gebied van communiciatie en samenwerking.

digitale oscilloscoop
anritsu sitemaster

We kunnen ook zuiver technische trainingen aanbieden, bijvoorbeeld een training voor gebruikers van de Anritsu Sitemaster of van een digitale oscilloscoop (DSO). Gebruikertrainingen bevorderen het inhoudelijke begrip van de materie en maken uw medewerkers efficiŽnter in de uitvoering van hun taak. Techniek wordt steeds complexer en specialistischer en vaak hebben medewerkers niet de tijd om naast hun dagelijkse werk deze complexe zaken helemaal uit te zoeken. Een gerichte training kan daarbij uitkomst bieden, want in een kort tijdsbestek wordt alles overzichtelijk gepresenteerd.

menu trainingen